g1 Στο πλαίσιο του μαθήματος της Πολιτικής Παιδείας που διδάσκεται από την κ.Λάσκαρη Πραξία, η Α΄Λυκείου του ΓΕΛ Νικήσιανης  πραγματοποίησε διδακτική επίσκεψη στην επιχείρηση Γουντζίδης Α.Ε που βρίσκεται στην τοποθεσία Άγιος Χριστόφορος Νικήσιανης.

Σκοπός της επίσκεψης ήταν   μέσα από μια βιωματική διαδικασία να γνωρίσουν, οι μαθητές, από κοντά την δομή και την λειτουργία της επιχείρησης.

Η επίσκεψη πραγματοποιήθηκε την Πέμπτη 15 Μαρτίου κατά την διάρκεια διάρκεια της 2ης και 3ης διδακτικής ώρας. Τους μαθητές συνόδευσαν η κ. Λάσκαρη και ο κ. Κουκούδης.

Τα παιδιά με τους συνοδούς καθηγητές, υποδέχτηκε στο κατάστημα με πολύ ευγενικό και φιλικό τρόπο ο υπεύθυνος του καταστήματος κ. Λεωνίδας. Με τον ίδιο τρόπο συμπεριφέρθηκε και όλο το προσωπικό του καταστήματος.

Τα ερωτήματα που έθεσαν οι μαθητές ήταν τα εξής:

? Σε ποιόν ανήκει η επιχείρηση;

? Ποια είναι η νομική μορφή της επιχείρησης;

? Είναι η επιχείρηση στο χρηματιστήριο, μήπως γνωρίζετε με πόσο ποσοστό του κεφαλαίου της μετέχει στο χρηματιστήριο;

? Μήπως γνωρίζετε πόσους μετόχους έχει η επιχείρηση;

? Μήπως γνωρίζετε αν ο ιδιοκτήτης έχει κάνει σχετικές σπουδές, διοίκησης επιχειρήσεων;

? Μήπως γνωρίζετε με ποιόν τρόπο εξασφάλισε τα κεφάλαια και τους πόρους, για την ίδρυση της επιχείρησης ο ιδιοκτήτης;

? Η επιχείρηση παρουσιάζει ρυθμό ανάπτυξης;

? Χρησιμοποιεί η επιχείρηση τις νέες τεχνολογίες;

? Ποιά είναι η καινοτομία της επιχείρησης τα τελευταία χρόνια;

? Πώς αντιμετωπίζει η επιχείρηση τον ανταγωνισμό των συναφών επιχειρήσεων;

? Επηρεάζει η κουλτούρα της περιοχής την εξέλιξη της επιχείρησης;

? Μήπως γνωρίζετε ποιο είναι το μυστικό της επιτυχίας της επιχείρησης, αν φυσικά έχει επιτυχία;

? Πόσα καταστήματα έχει η επιχείρηση; Πόσους υπαλλήλους απασχολεί;

? Ποιές ειδικότητες επαγγελμάτων απασχολούνται στην επιχείρηση;

? Ποιες είναι οι προϋποθέσεις για να εργαστεί κάποιος στην επιχείρηση;

? Ποιο είναι το ωράριο εργασίας των υπαλλήλων;

? Στα δικά σας επαγγέλματα υπάρχει συνδικαλιστικό όργανο, σωματείο εργαζομένων, για να υπερασπίζετε τα δικαιώματά σας;

? Στην πολιτική της συγκεκριμένης επιχείρησης επιτρέπονται οι σχέσεις μεταξύ του προσωπικού;

? Στην περίοδο της οικονομικής κρίσης, που αντιμετωπίζει η χώρα μας, έχει γίνει μείωση του προσωπικού της επιχείρησης, επίσης η οικονομική κρίση έχει επηρεάσει τα κέρδη της επιχείρησης;

? Συμφωνείτε με την χρέωση της πλαστικής σακούλας;

? Πώς αντιμετωπίζει η επιχείρηση τα θέματα των κλοπών;

? Μήπως μπορείτε να μας πείτε από πού προμηθεύεται η επιχείρηση τα φρέσκα προϊόντα της; π.χ.( λαχανικά, φρούτα και κρέατα).  

Οι απαντήσεις που δόθηκαν είναι οι εξής:

g2 Πρόκειται για οικογενειακή επιχείρηση με διάρκεια ζωής περίπου 70 χρόνων. Διαθέτει 21 καταστήματα στα οποία απασχολούνται 400 υπάλληλοι, διαφόρων ειδικοτήτων. Ο ιδιοκτήτης δεν έχει κάνει σπουδές διοίκησης επιχειρήσεων, αλλά όπως είπε χαρακτηριστικά ο υπεύθυνος έχει σπουδάσει  στο ?Πανεπιστήμιο της ζωής?. Η νομική μορφή της επιχείρησης είναι ανώνυμη εταιρεία (Α.Ε), αλλά δεν ανήκει στο χρηματιστήριο. Η επιχείρηση στηρίχτηκε σε ιδία κεφάλαια και όχι σε δανεισμό. Εξελίσσεται και αναπτύσσεται, ακόμα και στην περίοδο της κρίσης, αλλά με πιο αργούς ρυθμούς. Ετοιμάζεται να ανοίξει καινούργιο κατάστημα στην περιοχή Ροδολίβος Σερρών. Χρησιμοποιεί τις νέες τεχνολογίες, κυρίως στον τομέα παραγγελιών. Η καινοτομία της επιχείρησης αφορά κυρίως τον τομέα της διαφήμισης και προώθησης των προϊόντων της. Δίνοντας βαρύτητα σε αυτόν τον τομέα, αντιμετωπίζει και τον ανταγωνισμό των άλλων επιχειρήσεων. Η κουλτούρα κάθε περιοχής επηρεάζει την επιχείρηση, γι? αυτό στοχεύει και στην ανάπτυξη φιλικών σχέσεων με τους ντόπιους πελάτες. Αυτό είναι άλλωστε και το μυστικό της επιτυχίας της επιχείρησης σύμφωνα με τον υπεύθυνο του καταστήματος. Η επιλογή των ιδιοκτητών είναι να ανοίγουν μικρά συνοικιακά καταστήματα, έτσι ώστε, να είναι εύκολη και γρήγορη η πρόσβαση του πελάτη σε αυτά. Η επιχείρηση αντιμετωπίζει την κρίση με μικρές μειώσεις στις αποδοχές των υπαλλήλων και όχι με απόλυση προσωπικού. Το προσωπικό είναι ευχαριστημένο από τις συνθήκες εργασίας, τις αποδοχές του και την σχέση του με τους ιδιοκτήτες της επιχείρησης. Το ωράριο απασχόλησης είναι 6 ώρες και 45 λεπτά και η επαγγελματική σχέση συνάπτεται με ατομικές συμβάσεις εργασίας. Στην πολιτική της επιχείρησης δεν επιτρέπονται ιδιαίτερες σχέσεις μεταξύ του προσωπικού, τουλάχιστον τυπικά. Ιδιαίτερη εντύπωση μας έκανε το γεγονός ότι έχουν αυξηθεί οι κλοπές τα τελευταία χρόνια. Σύμφωνα με τον υπεύθυνο του καταστήματος ένας στους τρεις πελάτες, μπορεί να διαπράξει μικροκλοπές, που η επιχείρηση αντιμετωπίζει με διακριτικό τρόπο. Τέλος η επιχείρηση επιλέγει να στηρίζει τις άλλες επιχειρήσεις της περιοχής, γι? αυτό προτεραιότητα της είναι να προμηθεύεται προϊόντα από παραγωγούς της γύρω περιοχής.

g3

Όταν τελείωσε η ενημέρωση ο υπεύθυνος του καταστήματος είχε ετοιμάσει μια ωραία έκπληξη για τα παιδιά.Τους πρόσφερε από ένα κρουασάν και ένα χυμό. Στη συνέχεια οι μαθητές πραγματοποίησαν μία έρευνα μέσα στο κατάστημα, με σκοπό να καταγράψουν το ποσοστό των ελληνικών προϊόντων στα ράφια του καταστήματος,αλλά και τα συστατικά των τυποποιημένων προιόντων,έτσι ώστε να μάθουν το είδος και την ποσότητα των πρόσθετων συστατικών που εισέρχονται στον οργανισμό μας κατά την κατανάλωση τους.

Όσον αφορά την πρώτη έρευνα, τα ελληνικά προιόντα που παρατηρήσαμε ήταν περίπου 3 στα 10.

Όσον αφορά την δεύτερη έρευνα ενδεικτικά παραθέτουμε παρακάτω ορισμένα από τα προιόντα που καταγράψαμε και τα πρόσθετα συστατικά τους:  

Προϊόντα

Πρόσθετα Συστατικά

1.    Φασόλια Γίγαντες «ΕΛΟΜΑΣ»

Πυροθειώδες Νάτριο

2.    Ariel

Βενζολοσουλφονικό οξύ, άλας με νάτριο

3.    Εύρηκα

Φωσφονικές ενώσεις , πολυκαρβοξυλικές ενώσεις

4.    Dixan

Φωσφορικές ενώσεις, ένζυμα

5.    Χυμός viva

Αντιοξειδωτικό, ασκορβικό οξύ κιτρικό οξύ, μέσο όξινσης

6.    Μανιτάρια «ΕΛΟΜΑΣ»

Κιτρικό οξύ, ασκορβικό οξύ

7.    Pummaro «ΕΛΑΙΣ»

Κιτρικό οξύ

 

Η επίσκεψη ήταν ιδιαίτερα χρήσιμη και ευχάριστη και οι μαθητές, αφού αφού ευχαρίστησαν ευγενικά, αποχώρησαν πολύ ικανοποιημένοι.

Μαγκαφίνη Ευαγγελία

Ιορδανίδου Βαρβάρα

Θεοδοσιάδου Μαίρη

Βογιατζής Σάββας