Βρίσκεστε εδώ: Αρχή e-κπαιδευτικό υλικό Γ' Τάξη Θετικές Επιστήμες-Τεχνολογία (Γ') ΑΕΠΠ, Γ' Λυκείου: Οι βασικές δομές επανάληψης μέσα από 4 tests
Διδακτικοί στόχοι:
Μετά την ολοκλήρωση της διδασκαλίας των βασικών αλγοριθμικών δομών (Κεφ. 2) να ελέγξετε τις γνώσεις και ικανότητές σας στα ακόλουθα:
Στις παρακάτω παρουσιάσεις υπάρχουν 4 παρόμοια tests με προβλήματα που αφορούν:
Η βασική διαφορά τους είναι το κριτήριο με το οποίο γίνονται οι επαναλήψεις στον αλγόριθμο:
Αρχικά προσπαθείστε να τα επιλύσετε μόνοι σας.
Σε κάθε περίπτωση θυμηθείτε:
1ον Να κατανοήσετε καλά το πρόβλημα, να κάνετε καθορισμό απαιτήσεων καταγράφοντας δεδομένα και ζητούμενα, να γράψετε εικονικές τιμές για τα δεδομένα και να δώσετε συγκεκριμένες απαντήσεις στα ερωτήματα με βάση τις τιμές αυτές. Προσέξτε ώστε τα δεδομένα να είναι λίγα και εύκολα στις αριθμητικές πράξεις για να μην χάσετε πολύ χρόνο.
2ον Να αναλύσετε το πρόβλημα σε υποπροβλήματα.
3ον Κατά την επίλυση των υποπροβλημάτων, καθώς γράφετε τον αλγόριθμο, θυμηθείτε ότι η ανάπτυξή του δεν είναι γραμμική, αλλά αφού γράψετε το τμήμα που υλοποιεί την βασική δομή επανάληψης το "γεμίζετε" με τμήματα κώδικα που υλοποιούν τα υπόλοιπα υποπροβλήματα.
4ον Να κάνετε έλεγχο του αλγορίθμου που γράψατε κάνοντας πίνακα τιμών και χρησιμοποιώντας τις εικονικές τιμές των δεδομένων που δώσατε στο βήμα 1.
Αφού τα επιλύσετε προσπαθείστε να απαντήσετε στα παρακάτω ερωτήματα:
1. Ποιά από τα υποπροβλήματα αντιμετωπίζονται ακριβώς με τον ίδιο τρόπο στα 4 test και ποιά με διαφορετικό;
2. Σε ποιές περιπτώσεις υπάρχει κίνδυνος παραβίασης του κριτηρίου της καθοριστικότητας και σε ποιές όχι; Μπορείτε να διατυπώσετε μια γενική πρόταση για το πότε πρέπει να διασφαλίζουμε την μη παραβίαση του κριτηρίου αυτού;
Στη συνέχεια μπορείτε να δείτε ενδεικτικές λύσεις στα επόμενα slides των παρουσιάσεων. Οι λύσεις παρουσιάζονται βηματικά, ένα υποπρόβλημα κάθε φορά και με διαφορετικό χρώμα γραμματοσειράς.